tisdag 22 januari 2008

You are missed

Å vad man känner sig ensam utan sin basgrupp! Jag hade tur idag att min lilla Sophie gav en guidad tur och sällskapade mig hela vägen till min sal. Hihi! Vi var bara 8 personer i den lilla klassen, helt sjukt. Nordiska språk är verkligen inget stort ämne :) Och hur kommer det sig att alla lärare i språkhistoria och grammatik är stöpta i samma form? Per, min nye teacher, ser exakt ut som Hans men självklart inte lika handsome! Hör och häpna att Hans Elleström (med Elleströms lyrikanalysmetodgrej som Christina var så kåt på...ni vet!) huserar på VXU! Det är inte klokt... Hoppas man kan byta några ord med denne kändis!
Jaja, summa summarum är väl att det verkar okej... Det är självklart stor skillnad på att åka buss i en timme och att gå till Hum Fak på 5 minuter, med med ljudbok eller en god vän så är det okej. Imån ska jag klara mig helt själv, utan Sophie...
Saknar er min fina basgrupp... har ni fått en ny grupp nu förresten? Vad sa Christina? Uppdatera mig...

Längtar till den 1a mars... PUSS

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh älskade Mia, vi funderade på vem som skulle ta papper till dig idag...vi känner oxå ett stort tomrum, men det är ju så här det måste bli och då måste vi vara starka allihopa. Massa kramar till dig, hon sa inte jättemycket vår christina och jag och Linda har hyrt filmen fröken smillas känsla för snö...en liten mjukstart puss

anna sa...

Men att du får vandra runt så nära Lars Elleström är ju coolt! :p Hur kan ni vara 8 personer i en klass, det verkar ju helt lurigt! Igår var det bara intro men imorgon blir det litteraturseminarium med Christina igen! Lyllos dig som får läsa vad du vill just nu! :Dk kramkram

Lindiz sa...

Vi saknar dig med... så konstigt nu när en saknas i vår lilla grupp. Dock kan jag berätta att jag jobbat i veckan - å suprise det går löss på skolan. Usch...