tisdag 29 januari 2008

Return of the nerd

Jag är en nörd. Detta konstaterar jag var och varannan dag. Hur ofta är en 25årig blondin grammatikexpert liksom?! Helt crazy... På lektionen idag gjorde vi gemensam satslösning och jag rapade upp satsdel på satsdel. Henke är rädd att jag kommer bli mobbad om jag fortsätter att svara rätt hela tiden! Haha... Men lite roligt är det att få vara bäst på någonting. Det förstår väl varje människa att det inte endast blir subjektiv predikativ efter kopulaverb, utan även efter verb som innebär och utgör?!

Min förälskelse i Herr Lindström har åter blossat upp. Hans Jordens smartaste ord gör att jag måste gömma mig i schalen på bussen så att medresenärerna inte ska se mitt stora smajl. Haha... Tänk att språkhistoria kan vara så roligt?!

Kvällen spenderades med att bära flyttkartonger, denna gång åt Cacka. Det kändes väldigt bekant att kånka tunga saker upp och ner för trappor... Men nu är det bara sängarna och lite smågrejer som ska bäras upp till helgen. Så det värsta är gjort. Imorgon bär det av till Göteborg för att slutstäda lägenheten. Här ska fejas och bonas och putsas och dammas och torkas och spolas. Och så ska jag krama Jennie också, och se om Lillis vuxit nåt sen sist...

6 kommentarer:

Anonym sa...

majalena skulle varit valdans stolt over dig om hon bara visste. jag kopte 3 kjolar idag forresten. kanske fotar dem och mailar bilder till dig om jag orkar. kram

Anonym sa...

hej gumman! gramatikexpert eller inte, vi älskar dig iaf... och vet du jag tror inte du kommer att bli mobbat, de blir nog bara avis... fast ja lite skitprat bakom rygge kanske... puss på dig

Lindiz sa...

Ska du komma till gbg? Utan att hälsa på mig... grrr :-P

Anonym sa...

Ha ha! Mia I love you! Det är så roligt att få vara lite nördig. Då känns det nästan som att man skulle vara mattenörd eller nått annat som jag aldrig varit och aldrig kommer att bli. :-) Jag kanske också måste läsa om lite grammatik eftersom jag har starka funderingar på att läsa svenska som andraspråk som andra inriktning. Då ska jag tänka på dig och känna nördgemenskapen ända från Småland! :-) Kram på dig och lycka till med lägenheterna! (Själv stundar en ihopflyttning med min man och tapetsering av sovrummet!)

anna sa...

Go Mia! Det är bara att släppa ut alla inre nördar, det gör jag hela tiden! Och jag måste säga att det känns jääääkligt bra att du får KNÄÄÄÄCKA i skolan när du inte ens har någon vettig basgrupp längre!

Jennie sa...

Tja, idag la ja upp bilder på lillis eller ja magen...tihi hoppas ni kom hem innan natten blev dag =) Kramis och tack för glasen och de hängande lådorna, lillis kläder passade perfekt haha