lördag 12 januari 2008

Sweet Saturday

Lördagar är ganska sköna dagar. Man kan sova länge, äta frukost framför TVn och klä på sig i lugn och ro. Det är ungefär så långt jag kommit idag. Jag hoppas att den lugna starten ger mig energi att uträtta mycket saker under dagen. Nu är planen följande:

- renskriva anteckningar
- läsa igenom lite gammal litteratur (såsom Petrarca, Candide, Dante mm.)
- boka tvättid (har stått på min to-do-list hur länge som helst. Ibland skäms jag för min lathet... Hur svårt är det liksom att gå tio steg till tvättstugan?!)
- handla livsviktiga ting som kaffe, KLICK, bröd och middagsmat
- slänga iväg några mail
- gå igenom min garderob och se om det är några plagg som passerat bäst före-datum
- städa (lägenheten ska ju bli inspekterad om några dagar)

Vad ska ni hitta på idag?!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tjana, jag har jobbat idag...skall väl käka lite sen lunch och mysa med tacos ikväll myckte mat blir det haha

Lindiz sa...

Tja... jag har oxå pluggat idag. Repeterat renässansen... och just nu målar jag naglarna ;-)