onsdag 23 januari 2008

Deklinationen är hög uti substantiven...

Idag namedroppade min lärare Per Stille, eller Stiller som jag föredrar att kalla honom, DEKLINATIONER... Ja hjärnan började ju snurra och nynnade min, jennies och lindas finfina sång... Hehe! Kan komma väl till pass när jag ska plugga till grammatiktenta om några veckor. Men jag tror att jag glider mig igenom denna kurs... Kidsen har ju inte gjort fullständig satslösning ännu! Jeeeez... Det har man ju gjort sen kindergarten! By the by... Stiller gillar mig tror jag. Han gjorde vissa närmanden under kafferasten... haha! En skön prick med runor som största intresse. Sysslar även med SAOB på sidan av... De är på band 35 nu hälsade han. Införskaffade en kursbok på NORSKA... Det du Jennie! Det hade du gillat va?! Den var faktiskt inte så svår som man kan tro... Handlar om nordiska språk o så där...

Måste även berätta om dagens skratt: Stod och strök i köket (min nya hobby är frysning av kläder, tvättning av kläder och strykning av kläder... Damn you larves!) och Vi i femman var på radio. Frågan löd vad en maskin från franska revolutionen kallas, som användes till att hugga huvudet av folk. Det ena laget kan inte och det andra svarar: halshuggarmaskin! Kids say the darnest things! :)

5 kommentarer:

anna sa...

Alltså - din lärare stöter på dig fast du önskar det var din dearest Hans Landqvist kanske? Och NI HAR INTE GJORT FULLSTÄNDIG SATSLÖSNING ÄN? Mia du kommer typ ACE-A den där kursen! Och norska klarar du hur bra som helst, annars ringer du mig, det vet du! ^^

Jennie sa...

åhh härligt, allt bra i lghten? Fått en ny bsagrupp?

Lindiz sa...

Närmanden... keep us informed sweetie.

Jennie sa...

Deklinationär hög uti substantiven, konjugationen den här ju till verb, tänker man adjektiv så tänker man kongruensböjning, positiv, komperativ, superlativ

Anonym sa...

"kidsen"? ah fuck you!=)