torsdag 31 januari 2008

Golvad - i dubbel bemärkelse

Jag är förkyld. Det är inte roligt.

De måste såga upp vårt nya golv och lägga nytt. Det är inte heller roligt.

Livet slutar aldrig att förvåna. På en dag kan mycket hända. Förkylningen hoppade på mig igår när vi kämpade med slutstädningen. Och idag när vi inspekterade lägenheten framkom det är golvet var helt Leif. Så nu blir det stora motorsågen... wrooom... bort med golvet och sedan... fix... bank... nytt golv! Tänk om det kunde gå så smidigt! De vet inte ännu hur lång tid det tar att få fram nytt golv, eller om det går... Så jag och Henke är mam-bos ett tag till.

En filosofiak iakttagelse: Hur kommer det sig att man under slutstädningen av en larvsmittad lägenhet (där man i genomsnitt hittat 1-2 larver per månad) inte hittar en enda när man river ut allt, städar bakom kyl och frys, putsar fönster, torkar lister, garderober och toalett?! Hur verkligt är det liksom?!

5 kommentarer:

anna sa...

Vad irriterande att bara behöva gå och vänta på att få flytta in sin sprillans nya lägenhet! Vad var det för fel på golvet? Larverna har säkert flyttat in till grannen ;) Jag vill se kort från lägenheten!!!!

Jennie sa...

Ja larverna e nog döda...Men fan jag hatar att få vänta på saker och ting som skall göras, säg åt dem att ni vill ha lghten den dag ni betalat för

Anonym sa...

hörde om ert golvproblem! hur lyckas dom med det...tur ni har boende så länge iaf! imorrrn e d fika..:)

Lindiz sa...

Sötnos... jag kan berätta att jag nu varit förskyld i ett par veckor - å det vägrar ge sig. Håll till godo ;-)

Anonym sa...

Hej Mia! Hoppas att allt är bra med dig! Har läst din blogg nu ikväll..vilken otur med golvet. Hur trivs du annars? Hoppas plugget går fint..men det tror jag nog att det gör ;) Jag mår fint..är dock less för att det är för mycket på jobbet..trist..men det är bara att hålla ut. Hoppas vi ses när jag kommer hem på sportlov vecka 10! Stor KRAM