måndag 28 januari 2008

Recap

Helgen i punktform:

FREDAG:
- möbelshopping i Växjö i världens värsta regnväder. Hittade lampa och högtalare samt beställde bord och fåtöljer
- anlände till Sophie där mina fina vänner bakat tacospaj till mig. Allt var serverat när jag blöt och kall kom innanför dörren. Vi samlade pensionärspoäng och kollade på På spåret och Let's dance och drack te och åt boscotti. Jag lånade strumpor av Sophie (du får snart tillbaka dem...!)

LÖRDAG:
- tvätt, strykning och vilning
- matinköp och lite solariesolning med mamma
- våfflor på em
- förfest hos Vicki, där vodka och läsk inhalerades (eller... njea...), ollon och träd diskuterades, och jag iförd en plastpåse på huvudet cyklade ner till stan med Gemma på pakethållaren
- dans och dryck på Terazza... A-teens-Dhani var DJ och vi dansade som små as... Gud vad schwettigt det var ett tag!
- vi delade en Andreas Special på 3 och filmade dokumentär/musikal på Adonis

SÖNDAG:
- lagom bakis som sig bör
- men lyckades ändå plugga lite
- vädring av kläder
- smörgåstårta och vanlig tårta hos Henkes mormor och morfar
- Henkes förvirrade pappa Lars kallar morfar Boije för Bosse, varpå jag och Henke skrattar ihjäl oss
- återigen ett skrattanfall när Boije berättar att Lull (trädgårdsarbetaren från Jugoslagonen) inte kan säga hans namn, utan kallar honom för Boy
- kör hem på hal väg och kryper ner i sängen och laddar inför kommande vecka

PS. Inga bilder förrän jag hittat adaptern till kameran. Det blir bloggning av filosofin "ord säger mer än tusen bilder"...

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh lilla mijis, själv sitter jag hemma kan inte gå till skolan pga lillis h*n bråkar omkribg så mcykt därinne att mamma inte får behålla ngn mat alls

Lindiz sa...

Vilken helg du haft... jag jobbar på att anna ska bli fri så hon följer med den 1 mars... bra va?

anna sa...

anna kan tala om att hon iaf är halvfri, dvs har blivit befriad från fredagens jobb! Då ska jag allt klara av söndagen också! :D Jäkligt fullproppad helg hörrödu! :)