fredag 18 januari 2008

Mina vänner

Att skiljas från sina vänner är ingen lätt sak. Jag vill bara skriva några ord till mina fina vänner, så att ni har på pränt hur mycket jag tycker om er!

Under den tiden jag har bott i Göteborg har vissa människor kommit att bli några av mina närmaste vänner. Det är egentligen ganska fantastiskt att man kan komma endel personer så nära på relativt kort tid. Med er kan jag verkligen vara mig själv med allt vad det innebär; högljuda skrik, gnäll över skolstress, neurotiskt planerande av min vardag, städ-obsession, shoppingberoende, tjejproblem, sorg, alldeles för höga skratt, tvivelaktiga sånginsatser...

Jennie, gud vad vi har varit med om mycket tillsammans. Både sorg och glädje... Mindmaps, Londonresa, pojkvänsbyte (för vissa), bröllop, havandeskap, hållhakar, postkoloniala teorier, crush på Ron, Piff och Puff, lägenhetsbyten, inflyttningsfester, Lena PH, suddiga nätter på stan, potatisklyftor from scratch, Desperatekvällar, baguetter, snodd sallad, tejpade glasögon, hångel, Man ska ha husvagn... Vi går nu in i en ny fas, med mycket förändringar. Du ska ju blir mamma för guds skull, och en fantastisk sådan! Jag ser verkligen dig som en av mina närmaste vänner som känner mig (alldeles för) väl! Och självklart kommer jag sakna att inte träffa dig varje dag... Kom upp och hälsa på när du vill!

Linda, ingen slaktar låtar såsom vi! Min lilla wildchild som helt plötsligt gjort sig till en liten fällkniv och som pluggar bäst liggandes i soffan. Du skakar rumpan som ingen annan! Vid en första anblick ser man kanske bara barbie-ytan, men baby, du har djup... ibland ett mörkt och sårbart djup... Du är som din favoritbaguett med brie och salami: krämig, mjuk och kött med lite sting! Jag kommer sakna dig och din fina gröna kamera...


Anna, du är en fröken Snusk som älskar rosa små blommor. Kan man vara annat en fantastisk människa då? Du säger att du vill vara som mig =) men jag tycker att du är bra som du är! Du organiserar dina böcker i färg, hinner aldrig läsa skolboken, säger typ och liksom, städar för sällan och diggar barnböcker. Jag kommer sakna dina scones!


Carolina, vi lärde känna varandra när du precis förlorat en bror... Det är fantastiskt att se den förr så sköra flickan vara så lugn och harmonisk, med det stundande bröllopet att se fram emot! Jag är så glad för dig och Jon... Nu kommer få det så bra tillsammans som ett gammalt gift par och snyggare brud än dig har världen inte skådat! Fikastunderna hos dig har varit ett trevligt avbrott i den stressade vardagen. Och nu ska du bli småstadsbo precis som jag. Det kommer bli kanon tror jag!



Denna tillägnar jag er:

And I never thought I'd feel this way
And as far as I'm concerned I'm glad I got the chance to say

That I do believe I love you


And if I should ever go away
Well then close your eyes and try to feel the way we do today
And than if you can't remember


Keep smilin', keep shinin'
Knowing you can always count on me
for sure
that's what friends are for

In good times
And bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for


Well you came and opened me
And now there's so much more I see
And so by the way I thank you


And then, for the times when we're apart
Well just close your eyes and know
These words are coming from my heart
And then if you can't remember


Keep smilin', keep shinin'
Knowing you can always count on me for sure
that's what friends are for

5 kommentarer:

Jennie sa...

jaha jag som trodde att tåraflödet var över, vad fel jag hade...du kommer alltid att...nej jag vet inte ens vad jag skall säga...It's the end of an era...

anna sa...

nu gråter jag igen! vi kommer sakna dig så jääävla mycket i skolan baby!! du kommer ju såklart komma hit och allt, men ändå! samtidigt hoppas jag att bree kommer älska sin sprillans nya lägenhet! <3

Lindiz sa...

*snyft* Love u babe... puzz

Anonym sa...

ååhh! tårar här också... min vän! tack för fina ord.. o fina terminer i gbg tillsammans. Lycka till med allt... många kramar!

Anonym sa...

carolina skulle det alltså stå under det ovan... =)