lördag 10 november 2007

Långfredag?!

Min dag so far:

07.27 Vaknar och är trött

07.45 Duschar min arma kropp och hoppar i min favvoklänning

09.15-11.00 Seminarie med underbara Ann (jag skriver så som man gjorde under Antiken, med fasta epitet, för att göra berättelserna lättare att komma ihåg och föra vidare)

11.30 Jag anländer hem och finner Henke förbannad för att Flash har slutat fungera, vilket i värsta fall kan innebära att hela Cooees hemsida kan vara förlorad

12.00 Jag avnjuter stekt Oxpytt, läser en underbar krönika om 90-talet som är på väg tillbaka och slösurfar

12.45-13.45 Jag sover tungt

14.00-15.00 Jag går loss med dammsugaren, JIF (previously known as VIM) och en skursvamp. Hej vad det går! Dörrarna är vita igen, fläckarna på golvet i köket är borta och duschen är befriad från oidentifierade missfärgningar på golvet (antagligen gammal död hud)

15.00-15.30 Jag talar med min mor och vi skrattar åt att båda shoppat nya outfits till dopet i morgon, bara för att vi var värda att unna oss lite!

15.30-nu Jag har MSN-at med Röven och Sophie, vilket med den senast nämnda övergick till ett telefonsamtal eftersom vi kom på att det gick fortare så. Jag har även kollat läget på Facebook och diverse bloggar... Nu planerar jag att leta upp något smarrigt recept tills ikväll, då jag känner att god mat är det enda som kan pigga upp Henke lite... I samband med inköpen kommer jag självklart även köpa KLICK och något onyttigt. Det är ju ändå fredag!


PS. Henke, det ordnar sig nog! Förlåt att jag inte kan coacha dig i de tekniska problemen! Jag kan stryka din skjorta om du vill... puss...

2 kommentarer:

Lindiz sa...

Hihi... vilken dag. Kram på dig gumman...

Jennie sa...

Oh boy oh boy oh boy ha en underbar helg o hälsa päronen