tisdag 27 november 2007

Åååh min lille plutt

Nu har jag precis pratat i telefon med Zackarias i en halvtimme. Vi har planerat att vi ska kasta en massa saker på Henke och spika in tandpetare i rumpan på några killar som tagit sönder ett fönster på dagis. Han undrade också om jag var i telefonsladden eller vad jag var egentligen, och om jag och Henke hade "giftit oss". Han börjar varje mening med "vet du...", SÅ SÖTT! Till slut lät han helt uppgiven och sa:
-Mimmi, vet du, nu orkar jag inte prata mer i telefon.
-Okej, vi kan ju prata en annan dag, sa jag.
-Ja imorgon!
-Säg hej till mamma och pappa från mig, sa faster.
-Hälsa, berättade han att det heter. Hälsa Henke!

Min lille plutt, så söt han är! Det är roligt att man kan ha så roligt med en liten människa som är 20 år yngre än en själv. Frågan är om Zackarias är mogen för sin ålder, eller om jag är sjukt omogen. Men roligt ihop, det har vi!

2 kommentarer:

Lindiz sa...

Det är nog du som är omogen... tsss. Så många inlägg oxå men inga kommentarer på min blogg... det blir det omläxa på för tant-komma. Kram kram

Lindiz sa...

Hihi... ja imorn ska vi regera. Du å jag kör så klart vår alldeles egna tonart. Kommer bli strålande! Nu måste jag sova så jag orkar ge allt ;-) Puzz