torsdag 29 november 2007

Dagvill

Idag när jag åt frukost trodde jag att det var fredag. Konstigt. Men nu tror jag att jag ställt in mig på att det faktiskt är torsdag. Nu har jag suttit och läst poesi och sörplat kaffe. Det låter väldigt pretentiöst för en torsdag morgon, men man vill ju vara lite förberedd till dagens seminarie. Förra seminariet så fick jag rätta läraren. Det var roligt! Och pretentiöst. Jag tror att dagens ord får bli pretentiöst. Det är ett fint ord.

pretentiös
uttal: /prɛtaŋˈɧøːs/
överdrivet anspråksfull , som gör anspråk på att vara fin o. förnäm l. förstklassig,
anspråksfull i en utsträckning som det inte finns täckning för {eförmäten}: en ~ bok med en massa konstiga ord

3 kommentarer:

Jennie sa...

Härligt mia jag googlar finns ju ingen TSS hos Sambora ses oneish puss

anna sa...

Pretentiös är ett fint ord! Dessutom känner jag mig rätt ofta pretentiös. Vare sig jag vill det eller inte :p Det var dessutom väldigt kul att rätta läraren, vi borde göra det oftare! :D

Lindiz sa...

En beskrivning av dig med andra ord. Tsss!