måndag 26 november 2007

Jane Eyre och sömnlös natt

Söndag kväll... Som vanligt innebär det att stressläsa en massa litteratur till måndagens seminarie. Ikväll är det Jane Eyre som står på menyn, och med kombinationen av sparknotes och skumning så har jag kommit en bra bit på väg! YAY!

Inatt hade jag en nära-döden-upplevelse... Ont i magen och ryggen, svettningar och frossa, kunde inte sova eller slappna av. Jag trodde jag hade fått influensa - men icke. Helt vanlig jävla mensvärk! Det är ju helt jävla sjukt att vi kvinnor tvingas stå ut med sådana saker EN GÅNG I MÅNADEN! Det finns ju något som heter evolution har jag hört... borde inte mensbesvären liksom försvunnit med åren eftersom det är totalt jävla onödigt?! Jag säger: UPP TILL KAMP! Jag tycker det är dags att skriva plakat och demonstrera mot denna folksjukdom. Något måste man ju kunna göra?! Något säger mig att om det varit en manlig åkomma så hade mensvärk varit utrotat för länge sen... Oj vad feministisk jag blev nu då! Men det är ju fan inte konstigt att man blir förbannad...

Bilden nedan är bland de första träffarna om man googlar på bilder på mens:

Talar för sig själv tycker jag....

2 kommentarer:

Lindiz sa...

Upp till kamp!

anna sa...

Men MIA!!! Du vet att jag inte klarar av såna där äckliga bilder!! :P Däremot är jag alltid på att diskutera och gnälla på mens, anytime baby! Jag lider med dig fullständigt.