fredag 9 november 2007

Lång dag

Jag var trött när jag vaknade idag. Jag och Henke har nämligen stridit mer än vanligt om täcket och platsen i sängen. Fan vad förbannad jag var när han försökte putta undan min rumpa som (som vanligt) tog över hela sängen! Har haft två långa lektioner om litteraturdidaktik och Antiken. Mycket intressant men energikrävande...
Efter skolan var det dags för speedfika med Josefin som precis anlänt med flyget från London. Hon mellanlandade i GBG för att åka vidare mot Småland klockan 18, så vi tog en snabbis på stationen och behandlade bland annat ex-pojkvänner, dop-outfts och meningen med livet.
Jag har i flera dagar haft ångest angående just vad man som gudmor ska klä på sig på lördag. Inget av det jag provat har känt så där bra... Så jag rusade runt inne på Nordstan i förhoppning om att springa på ett trevligt plagg. Jag fick napp! Inne på LINDEX... där hängde en ursöt liten klänning för ynka 129:-(REA)! Det mina vänner, är ett fynd! Man vill ju inte att stackars Alexander ska behöva skämmas för sin gudmor... Så nu är mitt stora problem löst... nu återstår bara att få tummen ur och läsa det som läsas bör tills imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för en trevligt fikadejt. nu är jag hemma i l-town och sitter och testar pappas nya dator och kollar in windows vista som jag inte använt innan. märker ingen skillnad alls! lägg upp en bild på klänningsfyndet vet ja! kram j

Jennie sa...

Underbart att höra att det inte bara är vi som strider om täcket Rickard hävdar bestämt att han tar 1/3 av sängen BULLSHIT