måndag 19 november 2007

En liten lektion...

Zackarias, min älskade brorson, här kommer några punkter jag tycker du kan jobba lite på i ditt språk. Det gäller att hela tiden utvecklas. Du kan inte stanna av i utvecklingen bara för att du snart ska fylla fyra år.

* Det heter GODIS, inte dodis
* Jag har också ett namn och tycker inte om att du refererar till mig och Henke som "Henke och dom"
* Din lillebror heter Alexander, inte Alexandro
* Det heter COLA, inte tola
* Älgen är inte vit, den är brun
* Det heter FILM, inte fiml


MVH,
Språkpolisen
A.K.A din faster Mimmi

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Det är inte lätt när man är liten... själv sa jag tydligen en gång att det snöade ute så allting blev helt svart. Men har man inte börjat skolan är man ursäktad... Puzz

anna sa...

Bra jobbat faster Mimmi aka faster komma! Jag tycker det är utmärkt att du tar så stort ansvar för inte bara ditt gudbarns, utan även dennes storebrors språkliga utveckling! Det visar vilken fantastisk pedagog du kommer att bli ;) Själv har jag bara små stackars kusinbarn, och turligt för dem har jag bara träffat dem en gång vardera, båda innan de börjat prata hehehe

Jennie sa...

Jag ka åka rutschelkanan men ja fick ont i halken då för mina händer blev aldelle fettiga. Tobbelull