tisdag 18 mars 2008

St Patrick's fucking day

Dagen till ära har Josefin lagt upp en kavalkad av bilder på sin blogg, från när vi var Dublinbor. Herregud vad det känns länge sen! Och det var det ju också... Enligt fröken Larsson var det vår och sommar 2003... Så ung och naiv man var... Vi var fulla mest hela tiden. Åt och drack, det var det vi gjorde. Och jobbade lite såklart. Jag var sandwichmaker på heltid. Fan vad roligt det var. Underbara jobbarkompisar från Kina, Ryssland och Italien. Jag glömmer aldrig när Mauro var helt knäckt för att en gubbe bajsat ner en stol på caféet som han sedan var tvungen att städa. Gud vad jag och min ryska Nadya skrattade! Hehe... Trippledecker anyone? White or brown bread? Efter att ha ätit smörgåsarna varje dag i några månader var jag så trött på det att jag kunde spy, men nu skulle jag kunna ge mycket för att få en sandwich med tuna and sweetcorn. MUMS! Allting har dock ett slut, utom korven för den har två. Dublintiden kommer ju aldrig tillbaka, men minnena (och en jädra massa foton) har man ju alltid kvar! Jag och Josse åkte på segertåg till Dublin för ett par år sedan, och staden har verkligen ändrat sig sedan vi bodde där... Det är ju inte kvarteren och husen som gör staden, utan människorna!

8 kommentarer:

Anonym sa...

jadu, vilket liv vi levde, vi var fan ute och festade 5-6 kvallar i veckan ibland. att vi orkade! Ri-Ra rules!

Lindiz sa...

Med det här inlägg verkar du helt klart på väg mot åldern gammal :-P

Anonym sa...

forresten kommenterade hos engla att hennes banner var felstavad. visar sig att det ar ett citat fran Yves Saint Laurent och han stavade fel darav citerat med fel stavning. fast man kan ju tycka att man borde skriva ut att det ar ett YSL-citat?
jag ar en spraknord!

Lindiz sa...

Du heter det inte St fuckin' Patricks day om det ska vara grammatiskt korrekt?

Anonym sa...

jag vill put emphasis on DAY så därför blir det fucking där... :) vi är ju alldeles för nördiga...!

Anonym sa...

gillar oxå fucking dublin..en mycket trevlig stad!

anna sa...

Jag har inte ens varit där! Jag vill absolut åka dit, nån som vill betala för att blommigt ska få lite bildning? :P

Jennie sa...

Åhh St Patrick's day...haha förra året avr första året jag firade det...utklädd i en alldeles för stor hatt och alldeles för ycket vin i kroppen...Imorgon skall jag till BM IGEN...när kommer du nernu då?