måndag 31 mars 2008

Jag behöver er hjälp!

Imorgon ska jag maila in ämne, syfte och frågeställningar för min B-uppsats och jag har ingen aning vad jag ska skriva om. Jag har tänkt lite på följande förslag: jämföra samtal mellan olika åldersgrupper eller språkligt perspektiv på bloggar (kanske särskrivning, textbindning...)... Ååå jag blir galen! Har ingen nåt bra förslag på nåt jag kan skriva om? Nåt ämne ni hört någon annan skrivit om? Det måste självklart vara något språkligt... Vad är det ni ska göra på LSV 310? Kanske kan jag sno er idé? Jag vill göra det så enkelt så möjligt, det är ju ändå bara 10-15 sidor vi ska skriva!

HJÄLP!

5 kommentarer:

anna sa...

vad är det för sorts uppsats? En språklig? Den vi ska skriva senare i vår tror jag ska vara nån sorts hopknytning av de tre terminer svenska vi läst, dvs. den ska både ha språklig, litterär och didaktisk anknytning. Över huvud taget det där med internet/chatt/mobil/sms-språk är ju rätt intressant om det ska vara nåt språkligt... Eler titta på sär stavning, vårt hatobjekt! ;)

Anonym sa...

jag ska grubla på detta, svar kommer på afron

Anonym sa...

skriv om sprak i bloggar

Anonym sa...

språk i bloggar är ett intressant ämnesval tycker jag, bara du lätt kan hitta material?

Jennie sa...

Ja ngn slags komparativ analys vad gäller bloggspråk - behöver man inte följa vanliga regler då?