fredag 14 mars 2008

Kick back

Jag har blivit så vuxen. Det måste ha med födelsedagen att göra... Jag började dagen med att träffa Maria (Röven) för 11-kaffe (kan man bli mer pensionär än så?), sedan gick jag till blomsteraffären och köpte blommor (man vill ju ha det lite fint i helgen). Jag har diskuterat både med Henke och Maria i vilken ålderskategori vi faller nu när man fyllt 25. Är man ungdom? Vuxen? Vuxen ungdom? Eller ung vuxen? Man är ju ingen hormonstinn tonåring längre, men att kalla sig för en vuxen kvinna känns inte helt bekvämt.

Nu ska jag krypa upp i fåtöljen och läsa i Fredrik Lindströms Jag är en sån som bara vill ligga med dig, som jag fick av Maria idag (tack!). Kanske förmedlade hon med denna present ett underliggande budskap...?!
Ett som är säkert är att det är vardagslyx att få dra sig tillbaka till läsfåtöljen med en kopp kaffe och njuta av ett litterärt verk... vuxet eller ej!

6 kommentarer:

anna sa...

Haha, jag kan faktiskt helt hålla med! Man vet liksom inte riktigt vad man ska kalla sig. Ung vuxen tror jag nog på snarare än gammal ungdom typ. Eller? Jag vill också ha blommor till helgen, visst är det pensionärigt!!!! :D

Anonym sa...

vardagslyx! nu later du som Engla!

Anonym sa...

haha, det ar bara att inse att du gatt och blivit gammal som gatan! Jag tror att Engla ocksa ar 83a. Ska inte du och Henke ocksa skaffa en liten snoris snart och dopa den till nat kackt!

Anonym sa...

forresten har du sett mina lankar till lottas och marikas bloggar? hittade dem igar

Jennie sa...

Åhh Gud vad skönt det låter...jag e gammal that's it som Dag skulle sagt

Anonym sa...

tack för trevligt 11-kaffe! vi kanske kan kalla oss för yngre pensionärer? kanske den kategori vi kommer närmast.. hittade du nån fin bukett? Ha så trevligt imorrn på torget!;) å glöm inte korgen!