torsdag 13 mars 2008

Inspirerande...

Visst är det härligt när man träffar supertrevliga och öppna människor som bara gör en så... inspirerad!? Kroppen spritter av energi och man är fylld av idéer... Ikväll har jag varit på middag med 7 amerikanare, som är släkt till familjen på min farmors sida. De är mormoner och George (pappan) är släkt med Samuel Jones som grundade mormonkyrkan, en riktig kändis i sina kretsar alltså :) Hans son Chuck är läkare åt det amerikanska skidlaget. Mycket intressanta människor... Alla var supertrevliga och intresserade och kvällen bjöd på många roliga och intressanta historier och mycket, mycket skratt. Tyvärr så är de bara på genomresa och redan imorgon åker de vidare till Oslo, där de också har släkt. Jag hade gärna spenderat mer tid med dem och lärt känna dem bättre. Men förhoppningsvis ska man väl komma iväg på den där roadtrippen till USA, och då är login redan ordnad i Washington, Utah och Arizona. Gud vad roligt det hade varit att åka dit... Jag vill!

Som översättare åt min farmor och farfar blev jag lätt förvirrad till slut och jag kom på mig själv med att prata med farfar på engelska. Han såg mycket förvånad ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kommer de fran saltsjostaden?

Lindiz sa...

Haha! Du har kul släkt du... helt plötslig känns det ok att ha blivit kallad för tattar-unge hela livet :-P

anna sa...

Haha det är tur att det finns en finfin engelskfröken i släkten då! :D