måndag 10 mars 2008

Helgen i korthet

Det är viktigt att summera det man gjort, för att kunna sortera in allt i de små minnesfacken i hjärnan. Eller så kan man skriva det här i bloggen och lagra det externt, så att säga. Så för att spara plats i min redan överfulla hjärna (jag är så vis och full av kunskap) kommer här helgen i korthet...

FREDAG
Hemtentajävel och sedan fika med brudarna då vi provade vaniljkaffe och tjötade som vanligt. På kvällen var både jag och Henke sjukt trötta och hade lugnt samkväm i soffan och somnade tidigt, för att på...

LÖRDAG

...väcka Henke med frukost på sängen och klassisk falsksång. Vi åkte till Växjö en runda och köpte en lampa och sedan råkade vi bli fulla på kvällen när vi tittade på Andra chansen. Innan jag somnade var jag orolig för eventuell bakfylla på...


SÖNDAG
...morgon, men det var inte så mycket mer än lite skallavärk. Värre var det för Henkes fader som mitt under kalaset klagade på huvudvärk och gick och la sig. Haha... Vi har mest ätit och druckit hela dagen känns det som. Plankan var inte av denna värld och cheesecaken satt den där skulle! Och fina paket har vi öppnat också: filt och globalkniv och kakor och blommor fick vi gemensamt och Henke fick vas, kudde, robot, ittala-ljushållare och film... Och av Erik och Cacka fick jag örhängen och STAVAR! Haha, jag och svägerskan ska ut och prova på onsdag morgon. Ska bli mycket spännande... Som grädde på moset och för att ta det sista avgörande steget mot vuxenlivet har jag och Henke idag ansökt om gemensamt ICA-kort. Nu är vi så gott som gifta!



4 kommentarer:

anna sa...

Go ICA-kort! Det har jag också :p Låter som ni haft en skitnajs helg, och snart snart är det ju din tur att bli gammal också! Och vänta bara till september, då hänger jag på! kramkram

Lindiz sa...

Vilken myshelg... åh! Ja, Lindiz behövde en förändring i tisdags så då tog hon fram saxen å klippte lugg - helt själv :-P

Jennie sa...

Herrejävlar..ICAKORT...fan du aknse skall bli morsa istället

Anonym sa...

jag vill ocksa ha cheesecake!