lördag 22 mars 2008

Påskafton minsann

Ännu så länge ganska mycket housewife-vibbar på Ljungkullen denna påskafton. Tvätt, strykning, värmt rester från gårdagen, vattnat orkidén och vädrat lite... Nu har jag bestämt mig för att ta tag i hemuppgiften en liten stund, men tankarna ockuperas mest av våfflor. Visst borde man väl fira påskafton med våffelgräddning nu i eftermiddag?! Jag kan inte se eller höra om denna delikatess utan att få enorma cravings... Det är helt sjukt... Men nu är det så längesedan så att man borde unna sig... Okej, vi säger så här: om jag är duktig och jobbar hårt med min uppgift så är jag väl värd våffelfika sen? Jo... så säger vi!

1 kommentar:

anna sa...

Ja absolut! Våfflor tycker jag är en väldigt bra belöning om man fått saker gjorda och varit duktig :) Glad påsk, iaf snart!!