söndag 8 juni 2008

Vilket mod i denna hetta

Quelle courage par cette chaleur! Denna mening är en av de få saker jag kommer ihåg från mitt år av studier av det franska språket. Den dyker titt som tätt upp i mitt huvud och idag passar den alldeles utmärkt... Fiii faaan vad varmt det är. Jag har så lite kläder på mig som möjligt, men är ändå tvungen att ha linne och shorts för Henke tror att våra grannar ser in. Men vilket mod i denna hetta...

Tågresan hem blev en studie i interpersonella interaktioner. Alla sittplatser var fullbokade och folk stod och satt överallt (jag hade självklart varit smart och tagit platsbiljett!). Rätt som det är kommer en medelålders man inspringandes och hojtar på extrem småländska (typ Kalmar) att han minsann har plats 43 och 46 men där sitter redan folk som har biljetter. Det är alltså dubbelbokat och mannen börjar snäsa åt folk runt omkring och bad andra resenärer att resa på sig så att han kunde sitta. Han säger till de han nyss skällt på att de ska va lugna... Helt sjukt! Vilken jävla jubelidiot. Jag önskade nästan att det var mig han var snäsig åt så att jag fick snäsa tillbaka (men jag satt 3 rader därifrån och var inte inblandad alls). Tänk er sedan att det hade varit den där dagen när jag hade sån grym PSM... Hähä... Moahahaa, då hade han nog fått så han teg!

3 kommentarer:

Lindiz sa...

U should have - he had it comin' (som jag å Blommigt skulle sagt) :P

Anonym sa...

det är faktist den meningen jag också kommer ihåg sen du läste tyska.. hihi, funkar i alla väder, men främst nu på sommaren

Anonym sa...

händer alltid nåt när man åker tåg tycker jag...sist jag åkte var det nån som trodde hon satt i en så kallad tyst vagn så hon började därför säga åt folk å va tysta..problemet var ju bara att det var ingen tyst vagn för hade blivit nåt fel i bokningen...hehe