torsdag 12 juni 2008

Mias mumsiga muffins

Muffins ca 25-30 st

2 ägg
2 dl socker
50 g smör eller margarin
1 dl mjölk (el vatten)
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Vispa ägg + socker pösigt. Smält smör i kastrull, häll i mjölken och låt blandningen koka upp. Rör hastigt ner i äggsmeten. Blanda mjölet med bakpulver och vaniljsocker, häll i detta i äggblandningen. Rör ihop allt. Häll i formar/muffinsplåt. Grädda i ugnen, 200 grader, 10-12 minuter. (I den ena satsen blandade jag bara i frysta blåbär och i den andra några matskedar kakao och en nypa salt).

När muffinsen svalnat är det dags för FROSTING:

ca 200 g Philadelphia-ost (ett paket)
75 g rumsvarmt smör
2 tsk vaniljsocker
6 dl florsocker

Lägg smör och cream cheese i en skål, vispa i siktat florsocker och vaniljsocker, lättast med elvisp. Ta lite florsocker i taget, så kan du också sluta om du tycker att du fått bra konsistens... Sedan hällde jag i några droppar röd hushållsfärg (karamellfärg) och fick till slut fram denna ljuva rosa kulör. Ta bara lite i taget annars blir det nog falurött :) På toppen hade jag sedan rosa sockerkulor...

PS: Roliga formar gör det lilla extra ;)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Åhhh jag skall baka...not...hehe jag får muta ngn (dig?) så att den bakar =)

Anonym sa...

Mmmmm mums!

erika sa...

Slurp! (Psst! Blusen är från JC)

anna sa...

Mums!!! Ska testas när jag kommer hem från landet efter helgen!