torsdag 5 juni 2008

Helgens upplägg

När (blivande) lärare umgås är det ofta välplanerat. Om det sedan råkar vara blivande läraren Jennie är det superduperplanerat. Helgen ser alltså ut som följer:

FREDAG: Mia landar i GBG 17.20. Jennie envisas med att vilja möta mig på stationen även om jag försöker förklara att jag fortfarande hittar hem till huset där jag själv bott i tre år ;)
Det blir ombyte (för mig iaf) och sedan avfärd (medelst vagn) till Anna där middag med gamla basgruppen A2 står på schemat. Det är redan planerat vem som ska ta med vad. Kvällen kommer antagligen innehålla mycket mat, godis, dryck (med eller utan alkhohol), Jennies bröst, skön(?)sång, Bumbibjörnarna, recap, photoshoot mm.

LÖRDAG: Jag och Jennie intar frallor från Brogyllen till frukost. Sedan vankas det baguette från Korsvägen till lunch, vilken kanske intas utomhus. Vi ska långsamt shoppa till 14.30 (detta enligt Jennies planering). Sedan är det baby shower, vilket ska bli m y c k e t spännande eftersom vi alla är baby shower-virgins. Men tillsammans ska vi nog kunna ro det i land.

SÖNDAG: Mys och så småningom hemfärd för Mia... Back to Småland. (Jennie! Söndagen är ju nästan inte alls planerad... Hu... Detta måste vi snarast lösa!)

4 kommentarer:

anna sa...

oh my gaaaaaad! Har ni en oplanerad söndag? :P

Lindiz sa...

Oh lord... hur ska söndagen gå?

Jennie sa...

Men hörredu jag funderar på en brunch på SOHO kanske...hehe visst har jag planerat. Kanske lite xtra shopping?

Jessica sa...

Hej hopp! Så kul att vi ses på lördag. Jag känner att jag är ett steg närmare vuxenlivet med en baby shower avklarad! :-) Jag kan, för att bidra till söndagsplaneringen, VERKLIGEN rekomendera salladsbaren på nedervåningen vid Konsum Avenyn. Där får man plocka ihop himmelsk sallad för 70 spänn (liiiite dyrt, men man kan lätt dela två). Sen går man och sätter sig i valfri park och njuter! :-) Ses snart! Kram!