torsdag 26 juni 2008

En veckas jobb avklarat

Det är ganska lagom att jobba tre dagar per vecka tycker jag. En liten mjukstart inför nästa vecka med 5 dagars jobb och veckan efter det med 4 dagar. Jag är alltså långledig fredag-lördag-söndag. Yay! Idag var jag hos en jättesöt liten tant som har den roligaste dialekten (kommer någonstans ifrån gnällbältet). Vi var ute och gick en runda men hon tyckte det var för jävla långt (hon svär som en borstbindare!). När vi kom kom fick jag en glass och så drack vi saft i en varsin kopp, men tanten ville att jag skulle ta ett glas och inte en kopp direkt från diskstället. Under tiden vi fikade så hittade jag en liten vit partikel i min mugg och började pilla upp den.

Tant: -Va gör du nu då?
Jag: -Jag hittade en liten grej här bara...
Tant: -Va fan skulle du ha koppen för?!
Jag: fniss, harkel, gurgel... (Vid detta laget håller jag på att sätta en klunk saft i vrångstrupen och skrattar så att tårarna rinner).

Tant tittar på mig och ler...

Ja, det hela är ju glasklart (pun un-intended): om jag tagit ett glas från början så hade jag ju minimerat risken att få smuts i saften. Är glas i regel renare än koppar?

1 kommentar:

Jennie sa...

HAhahaah, kan man svära som en borstbindare? Visste att man kunde röka som en...liknelse inte metafor det är det som skiljer dem åt SOM