måndag 23 juni 2008

Dagens hatobjekt

Jag hatar folk som pratar på bio. Jag kan ta en och annan kommentar eller ett "ooh" eller ett "aahh" men INTE långa utläggningar om nåt som i n t e har med filmen att göra. De där pratmakarna jämte mig kan vara glada att jag redan sett filmen en gång och att jag inte råkade ha PMS ;)

Erika! Jag ska jobba på hemtjänsten i sommar, för typ 5e året i rad tror jag. Jag gillar mina gamlingar som är härligt förvirrade, kramsugna, pratglada, givmilda (vad gäller kaffe och kaka) och lite lagom vimsiga. Bloggläsare kan redan nu förbereda sig på flertalet redogörelser för alla roliga och knasiga saker pensionärerna säger. Det får helt enkelt bli en ny kategori: Old people say the darndest things... Några gamla godingar är tant G som frågade mig om jag är fin i underlivet, eller tant A som kallar murran för hemligheten...

1 kommentar:

Anonym sa...

det är inte ok att prata så på bio! tur att jag slapp höra dom..