lördag 21 juni 2008

Kort inlägg?

Jennie klagar på att jag skriver korta inlägg nu för tiden så nu kommer en lite längre redogörelse av MIDSOMMARPARTAJ 2008: Med hela bilen fullpackad av folk, sovgrejer och sprit anländer vi till Genevad på den halländska slätten. Jag och Josse hade innan gjort upp en plan för när, var och hur vi skulle dricka, men någonstans på vägen (ungefär vid den oberäknerliga sambucan) gick det över styr. Vi snapsade äcklig svartvinbärs-burnwine och åt massvis med god mat. Vi lekte lekar och mitt lag trodde hela tiden att vi vann, när vi i själva verket kom helt sist. Ungefär vid lekarna kom Gemmas fyra walesiska vänner och undrade om det vi gjorde var typiskt svenskt. Självklart svarade vi att alla svenskar bär runt ägg på skedar, binder fast tamponger i ett snöre mellan benen och har ögonmask på sig på midsommar. I övrigt hände diverse tillbud: Maria slog sönder en vas; Josse fick ont i rumpan när vi lekte på gungbrädan i lekparken; Maria puttade mig (!) så att jag slog mitt knä (det är alldeles blått nu) och skrek att det nu var hennes fel att jag inte kan "vara med på gympan på hela hösten"; mitt crew gick skallgång när de trodde att jag gått och lagt mig ute någonstans (men i själva verket satt jag bakom en bil och pratade med värden); en man (numera kallad "Ajaj-mannen") däckade redan klockan 19 och låg sedan hela natten och ojade sig och suckade och stönade för att han hade den välkända ångesten; någon fes i sovsalen; det hittills fulaste kortet någonsin togs på mig (I blame the photographer) osv (NB mitt korrekta sätt att använda semikolon). To sum it all up: en helt galet rolig midsommarafton med alla mina nära och kära på plats. Imorgon ska vi dela filer så då uppdaterar jag er med the best of the best!

3 kommentarer:

erika sa...

Jösses vilken midsommar! :D

erika sa...

Förresten kommer den lila assistenten från bagarenochkocken.se

Jennie sa...

Haha, nej skönt att detta blev lite längre...ja det kan rekommenderas att vara nykter på midsommar