tisdag 10 juni 2008

Mina böcker

Jag har en bok som heter Mina böcker, där skriver jag i alla böcker jag läst. För nästan ett år sedan (den 13e juni 2007) började jag fylla i den och därför kan jag nu göra en årssummering. Trots att jag läste den feta litteraturkursen i höstas så har jag bara lyckats skrapa ihop 21 böcker. Det kan dock tilläggas att jag skummat igenom desto fler och läst om (inte läst en gång till utan läst böcker om böcker) många böcker, men 21 hela böcker blir summan av kardemumman (se bilaga 1). En härlig blandning av högt och lågt! Mitt mål är att slå denna summa till nästa år... Nu har jag två böcker på gång: Läckbergs Sjöjungfrun på ljudbok och Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl i pocket. Nu gäller det bara att hålla tempot uppe!

Bilaga 1:
Predikanten av Läckberg
Stenhuggaren av Läckberg
Skuld av Alvtegen
Candide av Voltaire
Brott och straff av Dostojevskij
Olycksfågeln av Läckberg
Livstid av Marklund
Främlingen av Camus
Tyskungen av Läckberg
Den unge Werthers lidanden av Goete
Frankenstein av Shelley
Jane Eyre av Brontë
Processen av Kafka
Skugga av Alvtegen
Jordens smartaste ord av Lindström
Möss och människor av Steinbeck
Det grovmaskiga nätet av Nesser
Hjärtans fröjd av Nilsson
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Malmsten
Snöstorm och mandeldoft av Läckberg
När harpalten ylar av Chase

9 kommentarer:

erika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
erika sa...

Du var mig en flitig läsare! Du slår min lista med hästlängder.

Anonym sa...

jag skulle gissa på att jag läst kanske 5 böcker under året!

Anonym sa...

den idén ska jag låna från dig!=) med start idag!

en fråga: har du hört något från stille sen seminariet?

pusskram

anna sa...

Duktigt! Jag måste nog räkna ihop min lista lite och kolla om jag slår dig :D

Jennie sa...

Mmmm jag har läst de flesta av de böcker...men jag får byta ut några läckberg mot gravidböcker =)

Anonym sa...

vad heter boken på pocketshop då? jag håller på att göra en egen:)

erika sa...

om inte detta inlägg hamnar under kategorin "book talk" så vet jag inte vad :D

Anonym sa...

du slår mig totalt! men nu kan jag ju börja ägna mig åt betydligt mer nöjesläsning framöver...så kanske kan få ihop en liten lista..