tisdag 17 juni 2008

Puts väck

Igår skulle jag efter lite städning och allmänt plockande gå och lägga mig och läsa en stund. Jag håller på med Marisha Pessls Fördjupade studier i katastroffysik just nu och började läsa där bokmärket låg (s. 128). Men när ögonen förflyttade sig från vänstersidan till högersidan hängde hjärnan inte riktigt med. Det var en himla konstig mening. Jag dubbelkollade sidnumreringen och märkte att jag helt plötsligt hamnat på s. 161. Det sjuka är att jag snabbt funderade över om det kunde vara något slags postmodernt drag av författaren att utesluta några sidor men den tanken slog jag bort (man är något skadad av litteraturstudierna!). Det saknades helt enkelt 30 sidor av min bok :( Jag mailade snabbt till Pocketshop och klagade och fick svar att de genast skulle skicka ett nytt exemplar. Jag behövde inte ens bevisa att jag köpt den hos dem. Bra service tycker jag!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åhhh kanske skulle testa det bara för att få massa böcker =)

Anonym sa...

har pocketshop billiga böcker och så? ´handlar du där ofta? jag köper typ alla mina böcker på lycknis eftersom de är de billigaste jag har hittat hittills. men pocketshop kanske är något att fördjupa sig i?