fredag 6 juni 2008

Grattis på nationaldagen


Glad nationaldag alla svenskar! Hur brukar ni fira denna stora dag? Jag ska fira genom att duscha i svenskt vatten, åka ett svenskt tåg till Sveriges framsida och prata svenska med mina vänner. Inte illa...
Igår var det sex år sedan jag tog studenten. Det är lite skrämmande faktiskt... S E X år sedan man stod där i sin vita klänning och skrålade ut studentsången, hade champagnefrukost, åkte röd sportbil med vännerna och var nyfiken på framtiden. Jag trodde nog inte att jag sex år senare skulle vara nästan klar med lärarstudierna och flyttat hem till lilla Ljungby. Efter studenten ville man ju bara bort, bort och bort blev det i några år innan det bar av hemmåt de småländska skogarna igen. Men jag är ganska nöjd med livet såhär sex år senare. Det är enda jag har att invända mot är att tiden går så jääääkla fort!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det konstigaste är ju ändå hur små studenterna är nuförtiden. När jag tog studenten var jag jättegammal och världsvan!

anna sa...

Haha jag håller med! Jag kom på nu att jag skulle kunna säga att jag firar nationaldagen med att lyssna på svensk musik, Förklädd Gud! Och dammsuger :D SNART SES VI!!!!!!!

Jennie sa...

Grattis grattis! Jag firar inte, utan dammsuger innan du kommer hit hihi