torsdag 1 maj 2008

Tonårsbyte

Måndag: vårdbiträde
Tisdag: kassörska
Onsdag: lärare

Jag shufflar hej vilt i yrken denna veckan, samtidigt som jag är student på heltid. Idag var det lärarvik på ett högstadie. Vaktmästarna undrade om jag skulle låna skåpsnyckel- ser jag verkligen ut som en högstadieelev?! Jag hade 7or och 8or och killarna var helt galna och skulle ha min MSN, mobilnummer, adress mm. De tyckte nog att jag var lite gammal dock, men undrade om jag hade en lika snygg lillasyster. Haha... De var ganska stökiga till och från. Det blir ju nästan alltid så med vikarie, så det är synd om de som bara får se vikariebiten. Det är ju lite skillnad när man har sin egen klass och mer koll på läget. Men endel är så söta så!

Nu är jag kanontrött efter tre arbetspass men måste sätta igång med uppsatsen lite... Tur att jag har laddat upp med kaffe och lösgodis!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kanske kan kalla dej för en sån där mångsysslare istället?

anna sa...

Ja det låter väldigt mångsyssligt!! :D

Jennie sa...

Härligt...ja mångsysslare låter ju jättebra =)