onsdag 14 maj 2008

TEMA SKYLTAR

Språkpolisen är tillbaka! Jag har en vana att fota fula skyltar som jag stöter på i mitt liv. Här kommer nu en kavalkad... Hur tänker folk egentligen?

Inredningsbutiken Inspiration byter ni namn till Önska. Men vaddå "Nu blir vi!" ?? Vad är det för jävla formulering? Bli är kopulaverb men var fan är predikativen? Ett kolon istället för utropstecken hade varit bättre.

Bagutter, någon?

Särskrivning på Twilfit.


På ett bibliotek?! På en SKOLA?! Och vi undrar varför kidsen har svårt att skriva ihop ord...

Jag har lite problem med "on line"... Trodde att det heter online... Men det kanske är jag som har fel?! Josse, vad säger du?

6 kommentarer:

anna sa...

HAHA underbart!!!!

Lindiz sa...

Bagutte kanske är en ny typ av baguette?

Anonym sa...

vet fan inte om online vs on line. Har inte tänkt på det! kollade precis i spell checken och den reagerar inte på något av alternativen. Jag skulle nog köra på online i detta fallet alternativt on-line

Jennie sa...

I lööööv bagutter

erika sa...

tss :D man undrar ju hur folk tänker och om de någonsin gått i skolan. de lär iallafall inte haft sådana superlärare som vi kommer att bli!

Anonym sa...

man mår dåligt av att se det samtidigt som det är ganska underhållande.. :)