fredag 23 maj 2008

Gamlingar

Idag ryckte jag in som vårdbiträde och har gjort en bra insats tycker jag själv. Därför förtjänar jag att spendera eftermiddagen i sängen (visserligen efter att jag dammsugit) och kvällen i soffan, och snart är det dags att gå tillbaka till ruta ett- SÄNGEN! Imorgon är det dags för Eurovision, men det är ingen fokus på sången nu för tiden. Allt ska bara vara så sexigt. Detta tyckte iaf en pensionär på 89 bast som jag besökte idag. Det var bättre förr helt enkelt. Det är verkligen ett gemensamt drag hos de gamla; att allt förfaller idag. Musiken var bättre förr, liksom maten, vintrarna var alltid kalla och snörika, och icke att förglömma: TV på Hylands tid. Det ska visst ha varit något out of the ordinary. Tänk när vi själva blir sådana! Haha! Nej jag ska vara en söt och snäll tant. Jag har ju inside information så jag vet precis hur man ska vara för att få maximal hjälp av hemtjänstflickorna. Hur ska det gå för er andra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Igår var det en tant bakom mig i matkön som började "det var bättre förr"-prata med en ca 12-årig kille för att han gäspade. Hon tyckte absolut att han skulle sova mer, "på min tid"--bla bla bla.. Skitkul att lyssna på.. Ha en fin helg! Kram

Jennie sa...

Hahaha...mmm jag skall ha blöja och kissa ned mig jämt

Lindiz sa...

Hmm... ett senare problem tror jag nog ;-)