torsdag 8 maj 2008

Att göra en Josse

Jag trodde inte att jag hade det inom mig, att "göra en Josse" alltså. För er som inte är bekanta med termen följer här en förklaring;

Att göra en Josse: uttr. som innebär att på kort tid och under extrem stress skriva ihop en uppsats bestående av x antal tusen ord (och dessutom gärna pass with distinction).

Ja, inte för att jag lider av extrem stress (den ska ju inte in förrän om en vecka!) men ändå... Jag har lyckats skriva ihop nästan hela min mini-undersökning i spåksociologin på en och en halv dag. Jag ska undersöka antalet engelska lånord i tre slumpvis utvalda bloggar, för att sedan kategorisera dem (direktlån, konstruktionslån osv.). Jag, som har mellannamnet "Snigelskribent", är riktigt stolt.

Josefin, en flicka med huvudet på skaft.

3 kommentarer:

Jennie sa...

OJ härligt way to go e den gamla Mia tillbaka nu?

anna sa...

Ja alltså för det är väldigt vad den flickan skriver ur sig en massa uppsatser! Jag blir trött bara jag tänker på det! :D

Anonym sa...

hahahahaha. så ska det se ut!