torsdag 22 maj 2008

Tack gud för insynsskydd och isolerade väggar

Jag tror att människor skulle bli rädda om de såg in i vår lägenhet, eller hörde allt som sas och skreks. Jag och Henke är lika störda och kan helt plötsligt skrika ut en serenad eller jaga varandra med tidningen (båda dessa saker skedde i morse). Jag har också en förmåga att spontant gallskrika, bara för att jag känner för det. Lite som Ronjas vårskrik, fast året runt liksom. Tur att vi är lika knäppa i alla fall... och att väggarna är soundproof och gardinerna skymmer insynen :) Jag har visserligen alltid varit en skrikig tjej, ända sedan jag var en liten pinnig lintott så det har väl liksom suttit kvar.

Ja, förutom att sjunga signaturmelodin till Skilda Världar (visste ni att det går på förmiddagarna nu? Jag döööör! Bengt Dahlqvist är den värsta människan jag veeet, och pinsamt nog så såg jag typ alla miljoners avsnitt när jag gick på högstadiet) och karate-slåss har jag faktiskt hunnit med att simma 1000 meter och göra lite vattengympa. Resten av dagen tänker jag ta lite sommarlov och det känns kanon...

5 kommentarer:

anna sa...

HAHAHA! Jag är rätt glad att min lägenhet inte heller har så mycket insyn, när jag dansar runt och sjunger dansk schlager med tandborsten i truten :p Men jag vill påpeka att jag INTE såg Skilda Världar när det gick på högstadiet, redan då var jag för cool för det :p

Lindiz sa...

Haha! Ja, du é allt ganska skrikig av dig... :P

Anonym sa...

Haha, jag och min pojkvän är också lika knäppa, sång och fuldans är vardag hos oss.. Föresten gick verkligen Skilda Världar när man gick på högstadiet? Kanske är jag som är liten...

Jennie sa...

JAg såg skilda världar och MAtti var min favorit =)Daniels pappa alltså vilken man

Anonym sa...

du kanske sjunger så högt så det hörs in till gudstjänsten i betel..så sjung nåt saligt vetja!