söndag 11 maj 2008

Monsteruppdatering

En monsteraktiv helg kräver en monsteruppdatering. Håll till godo...

Eftersom sprit var inblandat redan på torsdagen så kan vi väl säga att helgen börjar då. Jag, Röven och Ratten styrde upp lite grillning med tema vitlök. Marias lillebror var mycket orolig för hur vi skulle kunna bemästra en redig grill, men det gick. Jag tänker inte erkänna att det delvis berodde på att Jon dök upp och fixade biffen (pun intended!). Henke tyckte att jag luktade något unket när jag kom hem. Men med tanke på att typ alla rätter innehöll vitlök så är det väl inte så konstigt!
Fredagen inleddes med sim och 11-kaffe hos Röven. På kvällen bjöd vi på balkongmat och sedan var det partaj på landet. "Great minds think alike" sa Gemma när vi kom på att de tre flickorna kört black-and-white. Jag och Gemma gjorde succé som kör åt den stackars trubaduren... och vår powerfist går inte av för hackor. Jag skulle ju ta det lugnt men så blev inte fallet. Jag kissade även ute för första gången i år :) YAY! Väl inne i stan fick jag och Cacka agera wings åt Erik. Han var något instabil och det hela blev inte bättre av att han klämde en sleten capriciosa.





Hård med sina wings


lördagen vaknar jag bakis men förflyttar mig ändå till Halmstad och möter upp Jennie med vänner. Det var supermysigt att strosa, prata skit och äta glass. Jag råkade dock ut för en fågels mycket oplanerade tarmtömning... Självklart passade jag på att gosa med nakenfisen Alexander också. På kvällen var det grillning (IGEN!) och grogg (IGEN!) hos Henkes päron. Lars välkomnade oss iklädd förkläde och tyckte att jag var rena svärfarsdrömmen som drack sprit för 3e dagen i rad.



Söndagen började tidigt eftersom jag slog upp mina blå redan 07.30. Då tog jag tag i lite uppsatsskrivande till min frukost. Sedan gjorde jag och Henkan en liten roadtrip ut till Mjälen och tittade till byggandet av deras sommarstuga/hus. Blir nog riktigt nice det där! Sedan lunch i Värnamo och eftermiddagskafffe hos farmor och farfar. Puh, vilken helg! Både vänner och familj och fint väder... Kan inte bli bättre!

5 kommentarer:

Lindiz sa...

Så farlig var väl inte uppdateringen :P Eller? Syns på lördag gumman... 15-tiden blir bra. Karmiz

anna sa...

Shit vilken monsterhelg! Du har ju hunnit med megamycket liksom... Och snacka om att det är surt att jag inte är hemma på lördag när du kommer hit! Wää!

Anonym sa...

vilken pingst! du har verkligen firat :) jag ar firat med mycket natur å solande!

Jennie sa...

UNderbart...vad mysigt att träffa dig igen...nu ses vi ju snart =)

Anonym sa...

låter stressigt, själv har jag letat och solat och supit i en park hela helgen, det var skönt