måndag 7 april 2008

Världens sjukaste grej

Världens sjukaste grej hände oss nyss. Vi skulle laga mat och jag knäckte ett ägg för att ha i köttfärsen. I muggen såg jag det här...

En tvillingkyckling alltså. Vi börjar prata om hur sjukt det är, och att det måste vara lika ovanligt som hos människan. Och Henke som är extremt äckelmagad klarar inte av att ha det i maten (kan det ha att göra med att hans pappa är tvilling?!). Så jag slänger det och knäcker ett ägg till. Även detta visar sig vara en tvilling. Nu börjar det blir sjukt, tänker vi. Jaha, ägg nummer tre då...

Nääääeee, ett tvillingägg till.... Henke vägrade fortfarande använda dem, så jag tar ägg nummer 4 och knäcker det.


Här står jag alltså med tre muggar med tvillingägg. Ett ägg har jag ju redan slängt. Hur verkligt är det att i ett paket med 6 ägg finns (minst) 4 tvillingägg? Jag har fortfarande två ägg kvar i förpackningen... Henke vägrade tillslutt att alls befatta sig med detta livsmedel så vi skippade äggen helt...

Vad är det nu som har hänt då? Är det en überproduktiv höna som värpt som en galning? Och hur har alla äggen lyckats komma i en förpackning? Är det genmanipulation som ligger bakom? Är det ett omen att jag har ägglossning och borde befrukta mig? Vad är det som händer?!

4 kommentarer:

Lindiz sa...

Haha... insane!

Anonym sa...

så söta dom e! tvillingäggen kanske håller ihop helt enkelt å därför hamnar i samma låda..?!

anna sa...

Har sett dem massor av gånger! Men jag vet inte vad det beror på. Se det som en bonus, mer gula gör maten godare!!

Jennie sa...

Uäk jag håller med henke det är ju fan äckligt ju