torsdag 24 april 2008

Redan torsdag?

Tiden går fort... Redan torsdag idag! Jag har PMS och är på dåligt humör. Skönt att man alltid kan skylla på PMS, haha! Nu är jag i alla fall nyduschad och luktar som en persikopaj och ska ta tag i dagens uppgifter. Det blir en del tid framför datorn med uppsatsen, med paus för lunch på Gästis, bibblan och fika. Jag vet att man kommer sakna studenttiden när man väl är färdigutbildad och dras med samma schema dag efter dag... Men det är ganska stressande att själv strukturera upp sitt arbete, och att ständigt ha dåligt samvete för att man gör något annat. Men jag ska försöka se det positivt och bara köra på. Om jag gör klart uppsatsen inom de närmaste veckorna kommer jag få sommarlov redan den 28e maj, och det är väl en rolig morot att kämpa för! Det är ju mycket roligare att vara ledig när man inte behöver ha dåligt samvete för nåt man borde... Och som vanligt har man planer på att hinna läsa sisådär 1000 böcker över sommaren. Optimist? Javisst!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Hej hej min lilla pingla. Visst kommer man sakna styudenttiden men fan vad jag längtar tills jag e färdig

anna sa...

Självklart är man optimist! Och jag tycker nog att 1000 böcker är lite lite :p

Anonym sa...

klart du ska hinna bli klar så du få tidigt sommarlov! bara å köra på..är ju jätteskönt!

erika sa...

åh! ge mig lite optimism. vad är 1000 böcker mot 1000 dagar på playan? :D det är vad jag drömmer om.