fredag 25 april 2008

Friday it is

Jag trodde att det var fredag igår, så idag är det favorit i repris. Ska sitta ett tag med uppsatsen och försöka få lite sol också.

I morse sjöng vi den här sången, som man alltid skrek för full hals på dagis. Känner ni igen den?

"I kinamockaskogen
där bodde en familj
å mamma laga maten
å pappa rensar sill
å lillan satt på pottan
å gjorde marmelad
då kom en liten råtta
å fråga va det va
håll käften lilla råtta
det angår inte dig
för det jag har i pottan
det ska jag ge min tjej
å tjejen satt på taket
å tjejen ramlar ner
å tjejen ska begravas
me rumpan upp å ner"

Denna sjuka låten tyckte man va såå fräsig när man var sisådär 5-6 år. Jag kom ihåg att vi sprang runt på gården på dagis och skrek. Är det en lokal hit eller har ni andra hört den me?

3 kommentarer:

Jennie sa...

Haha nej jag sjöng den med =)

anna sa...

Haha självklart!! Jag tycker det är föredömligt att du sprider barnsligheten bort till Småland ocksåi ^^

erika sa...

haha! du förgyllde just min afton. vi sjöng också. men hon skulle nog begravas "på lördag klockan tre". vi halläningar var nog inte lika vågade som er smålandsfolk.