fredag 4 april 2008

En liten bok

Denna veckan har jag tagit mig en liten bok som busslektyr. Det är Bodil Malmstens Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig. Det är en bok som jag tycker om men som jag inte riktigt får grepp om. Den innehåller små listor, dikter, bilder, filosoferande om högt och lågt. Konstig men skön liksom. Jag gillar upplägget med vackra bilder och luftiga texter. Det passar sig bra som en bussbok. Den lever inte upp till stereotypen av en BOK och är svår att genrebestämma, men det kanske är det som är så skönt... Som hemmabok har jag När harpalten ylar av Truddi Chase, som Linda tipsat om en gång. Den handlar om en kvinna som har 92 personligheter. Ibland funderar jag på hur många jag själv har. Ett par tre i alla fall. Säkert.

3 kommentarer:

Jennie sa...

haha ja har amn 92 så e man nog i siskzonen för att vara schizo =)

anna sa...

Wiie läser du OCKSÅ Bodil???!!!! Underbart! Jag gillar just det där med Bodil, att hon är sådär lite konstig. Det är soft att läsa hennes böcker tycker jag. :)

Lindiz sa...

Jag vill bara säga att jag typ inte kunde sova om jag läste harpalten innan jag skulle sova :-P