måndag 21 april 2008

Veckans utmaning

Jaha, då var det dags att redovisa mina nörderier...
Kollegieblock, anteckningsböcker, kulörta papper, post-its... Papper i alla möjliga färger och former har jag älskat sedan jag var lite tös...
I samma nördfack hittar vi även mina kära pennor. Jag har hur många som helst och är sjukt obsessive om någon lånar en av mig. Jag bara MÅSTE få den tillbaka. Min absoluta favorit är STABILO... Den finns i alla regnbågens färger och i två olika storlekar. Jag föredrar den smala spetsen och mina favoritfärger för närvarande är mintgrön och rosa. En annan sjuk grej är att jag har alla locken på samma håll. Den räfflade sidan av korken måste vara uppåt, alltså på den sidan av pennan där texten står, INTE där streckkoden är. Det är väldigt sjukt hur mycket jag kan prata om pennor...

Smycken, en annan kär favorit. Tack vare mina connections i smyckesbranschen har jag nu en mäkta smyckessamling. Ringar, broscher, örhängen, armband och halsband... Jag skulle nog lugnt kunna ha nya smycken på mig varje dag i... ja, ett bra tag i alla fall. Nörd :) Min servettsamling upptar en hel överfylld kökslåda... Jag tycker att alla är väldigt fina och vill helst inte slösa på dem. Helt sjukt att man sparar på små tunna papperslappar. Jag tror förresten jag hade en liten samling going on när jag var liten. Som en liten bonus (och pga att jag inte kom på en femte nördgrej hos mig själv) så delar jag här med mig av käre Henriks nörderier. Här kan vi snacka samlare av högsta rang. Ovan ser vi den imponerande spelsamlingen, som är värd några pengalappar. Enligt H himself så innehåller den några riktiga guldkorn.
Skivor finns det också en del av. Notera gärna pelaren till vänster, där olika utgåvor av Radioheads skivor finns.
Mycket CD blir det. Han kallas inte Dr DJ Henkisop för intet...

Många olika spel kräver olika konsoler. Här har vi ett urval, som kompletteras av lådor i garderober och källare.

Okej, jag har några hangups men jag är INTE den största nörden i detta hushåll :)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahaha...=) Stackars Henke fick sig en sula

erika sa...

hej mia! jag tycker att du har fina nörd-saker. pennor och papper kan man aldrig få för mycket av :) och det är inte såå nördigt. mest coolt! ha det. kram, erika.

anna sa...

Jamen titta, en gemensam nördutmaning! Helt okej! Shit, nu är det jag kvar. Jag vet liksom vad jag ska fota, jag har bara inte orkat ta tag i det!