måndag 31 december 2007

Gott slut

Gott slut mina vänner! Hoppas ni haft ett bra år. Det har jag! Det är dags att summera året och se vad man kommer ta med sig i framtiden från 2007:

Årets tillskott till vänkretsen: Anna och Linda! Vilka fynd man kan göra här i livet :)
Årets serie: Måååånga! bland favoriterna hittar vi Dexter, Lost, Californication och självklart seriernas serie Vänner.
Årets dryck: Redbull & vodka
Årets plugglåt: "Deklinationen är hög ut i substantiven..."
Årets fest: Midsommar
Årets festprisse: Kurre
Årets move: PUMPA
Årets film: Ja, minnet ät gott men kort. The man from Earth är en av dem som fastnat i mitt minne.
Årets klipp: Jag fick lugg hösten 07
Årets lookalikes: Britney, Marilyn och Fergie
Årets shoppingfynd: Oooh, alldeles för mycket shopping som vanligt. Till favoriterna hör stövlarna som jag fick av Henke, alla klänningar jag fyndat och levt i, min långa gråa kofta, jeansklänning mm.
Årets mest frekventa kommentar: "Vilket väder vi har"... Vet inte hur många gånger jag samtalat om sommarens hemska väder med mina pensionärer.
Årets bortfall: Johan M- hoppas du har det bra var du än är!
Signe, Inger och Ingvar på Haraberget... Ni var världens sötaste och roligaste pensionärer! Tänker ofta på er...
Årets tillökning: Alexander min brorson! Sötare och coolare unge får man leta efter.
Årets nya fritidsintresse: Bloggning... Funderade länge på om jag skulle ansluta till den bloggande världen. Tack Anna för att du puttade mig över kanten!
Årets skiva: Min och Sophies sommarskiva
Årets fylla: Sahara Hotnights i oktober och säkert många som jag glömt bort ;)
Årets snyggaste: Henke -nu och alltid!
Årets dåliga vana: Har börjat dricka kaffe på allvar, det är en bra vana!
Årets bokupplevelse: Året har mest präglats av kurslitteratur, där Janne min vän ligger i topp av ungdomsböckerna. 80 romaner för dig som har bråttom är också ett fynd!
Årets hårfärg: Jag blev blond, och har fortsatt vara det resten av året!
Årets kändiskärlek: Martin Stenmarck (vi har setts många gånger under året) och GW såklart!
Årets kändisspaning: Filip Hammar på Hotel Anglais i Stockholm och min smygfotografering av stackars Moneybrother.
Årets spel: Guitar Hero
Årets saknad: Josefin som lever i exil
Årets nya par: Cacka och Erik (välkommen in i familjen svågern!)
Årets jobb: Hemtjänsten på Haraberget... med fredagsfika (mest varje dag), alkoholiserade pensionärer, Gertruds dåliga syn och hörsel och mycket trevliga kollegor!
Årets lärarcrush: Hans
Årets roligaste: mycket roligt har hänt under året.. till favoriterna hör när vi upptäckte hur dåligt Johan dansar, en uppstoppad ekorre vid namn Kurre, midsommarfesten, Ljungbydagarna (när vi verkligen maxade!),
Årets fulaste: När jag, Sophie och Maria blev smygfotade på Tylösand... jävla äckel!
Årets fylledille: Henke köpte 10 stycken 10-or på Nef!
Årets basgrupp: A2 såklart!
Årets sånginsats: Jag och Linda på alla fester...
Årets pensionärsvarning: våra kafferep
Årets slagord: Hum fak - Ja tack!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Fan bra jobbat vännen redo för nyår?

Lindiz sa...

And u can tell everybody that this is your song!

anna sa...

Wiie!! Fruktansvärt bra sammanfattat! Borde satsa på en likadan nån gång :D Fast jag borde nog satsa på att skriva nåt alls först. Gott nytt år på dig!!! kramkram