fredag 14 december 2007

Röven full

Nej titeln syftar inte på att min vän Maria A.K.A Röven har supit sig full (igen!) utan att jag har röven full med saker som måste göras. Känner igen detta ångestsyndrom från mina bloggsystrar. VFU i kombination med universitetsuppgifter såsom att läsa 4 böcker på ingen tid alls är ingen bra kombination. Jag har i alla fall lyckats läsa halva Brodow/Rininsland-boken och det är väl alltid nåt. Jag har redan ställt in mig på att helgen kommer vara fylld av plugg, plugg och åter plugg. Jag hade mycket hellre fixat klart alla julklapparna eller bakat eller bara vilat upp mig inför jullovet. Men icke! Här ska flitens lampa brinna!

Dagen har i övrigt varit bra. Jag mådde mycket bättre i morse så jag kunde gå till skolan och fick vara med om ett mycket sött luciatåg med en mellanstadieklass. En kille i 7an kom också och bad om ursäkt för att ha varit stökig på en lektion jag hade i veckan. Det tycker jag var riktigt modigt gjort, även om det självklart var föräldrarna som tvingat honom att göra det. Nu väntar julte och lussekatt! Glad lucia på er!

2 kommentarer:

Lindiz sa...

Haha... så gick det med det planerade luciafirandet för oss.

anna sa...

Jag vill också vara som du! Jag vet redan nu (har jag givit upp?) att min helg kommer bestå av jobbjobbjobb och resten av tiden ångest och julkortsfixande och bakning, och inte plugg! JAG ORKAR INTE HA DÅLIGT SAMVETE FÖR ATT JAG INTE ORKAR LÄSA! :p