fredag 28 december 2007

Och så blev det julafton...



Efter mycket bestyr blev det ändå julafton i år också. Det var fullt schema som vanligt, med paketöppning på morgonen (ja jag vet att det bara är vår familj som fuskar och öppnar redan på morgonen!) och sedan dopp i grytan mitt på dagen, tomtebesök vid ca 16 och sedan lek och pyssel hela dagen med brorsönerna. Jag och Zacke har bildat "Hemliga klubben" som innebär att man gömmer sig under en filt och ropar att "ingen får pomma" och sedan håller faster Mia på att dö av värmeslag medan man väntar på att någon ska komma och leta upp oss.
Mamma har sagt hela hösten att det inte blir så mycket klappar i år, men det var mer än förväntat i alla fall. Fick kappa, underkläder, våg, mortel, köksgrejer, smink, hårgrejer, bok, handdukar, smycken mm. Zackarias var inte alls rädd för tomten, men tyckte att han såg lite konstig ut; "Han hade hål i näsan". Jag och Henke hade köpt ett verktygsbälte till Zacke och det var nog årets bästa paket. Han har hamrat, mätt och skruvat i flera timmar.



På juldagen hade vi familjen Åberg på besök och bjöd på italiensk buffé. Det var nog den godaste maten i jul. Man tröttnar snabbt på allt kött man tuggar i sig. Vi drog igång leken Tipp, som engagerade nästan alla gästerna och Zacke tyckte att det var mycket spännande. Vi hade förberett under dagen med att rita en Tipp-gubbe som han färglade.

Summa summarum: Julen har varit bra. Jag har inte lekt så här mycket sedan -87 och skrattat så jag har ont i magen... Hur har ni haft det?!

1 kommentar:

Lindiz sa...

Vilken mysig jul ni verkar ha haft... Men du saknas i regninga Gbg. Å satt inte du i tomtens knä på julafton? Puzz