torsdag 6 december 2007

O du mäktiga berg som jag ska bestiga

Dagens flådiga titel syftar på Att läsa skönlitteratur med tonåringar av Brodow och Rininsland (Vad fan är Rininsland för ett namn egentligen?! Bara DET är ju värt att ägna ett helt inlägg åt!). Nästnästa vecka kommer det alltså ske en muntlig tenta på hela boken och det vill jag inte vara med om... Idag har jag iallafall tagit mig igenom det första kapitlet men jag travar ännu på i uppförsbacke (NB! the metaphor). Boken i fråga är säkert intressant men det är lite för mycket för att man ska kunna ta till sig allt matnyttigt som står i den. Jag har nog med att bara ta mig igenom dagen utan att somna, och att försöka hålla sig vaken när jag ligger ner och läser är årets utmaning. Jaja... jag har ju hela helgen på mig som de brukar säga...

Efter dagens hyfsat givande VFU-möte hann jag köpa några julklappar- en sak att kryssa av från min låååånga "to do-list". Tänkte ta mig lite tid på fredag att jaga lite fler. Har bara en lektion den dagen och slutar redan klockan 09.00.

Nu ska jag sätta på en kanna te och klämma i mig en go' nattamacka...

Peace out

(Bild från www.studentlitteratur.se)

1 kommentar:

anna sa...

Haha, för att vara mig så har jag redan läst/skummat rätt mycket, dvs. nåt halvt kapitel eller så. ÅNGEST! Men den verkar iofs intressant. Vad fan hjälper det däremot?