onsdag 16 juli 2008

Working 16-22

Inget 9-5 idag inte. Har tagit sovmorgon, slökollat på tv och vilat mest hela dagen. Men om en halvtimme går jag i tjänst igen.

Jag har märkt att jag mentalt ställt om mina tankar i något slags höst-mode (alltså moud, inte svenskt mode). Jag har redan planerat inköp till höstgarderoben och tänker mig mysiga hemmakvällar i regn och rusk (med många värmeljus). Men hallå! Det är ju sommar, mitt i juli... Var är solen? Var är brännan? Var är stranden? Men nu har jag bestämt att sommaren kommer nästa vecka och varar i hela två veckor (minst) för då har jag semester! Och då ska jag göra somriga saker och att få sand mellan tårna, läsa böcker i hängmattan och äta frukost utomhus. Så det så!

6 kommentarer:

Jennie sa...

VAR E MIN BEBBE? herregud kan du tänka dig mig när jag gått över 3 dagar jag kommer att vara helt överjävlig

erika sa...

Jag som hade planerat fyra veckor med regn och rusk nu när jag ska börja jobba. Det kan vara fint i Småland men fult här uppe - eller vad säger du?

erika sa...

Jag som hade planerat fyra veckor med regn och rusk nu när jag ska börja jobba. Det kan vara fint i Småland men fult här uppe - eller vad säger du?

Anonym sa...

ja först måste vi få i oss mer av sand mellan tårna äta ute å sola å åka till stranden! hallå! när ska vi åka å steka oss på stranden undrar jag? det måste vi ju bara hinna med att göra gånger flera innan det är dax för regnet å värmeljusen..för det är ju oxå mysigt..men bara inte redan...

Anonym sa...

ingen sol i sikte i london heller. detta skulle bli den vamaste sommaren i mannaminne. pyttsan!

Lindiz sa...

Jag har oxå börjat spana in höstmodet - dåligt tecken!