onsdag 16 juli 2008

Matbloggen

Det var länge sedan jag lade upp läskande bilder på Mias bak (!). Här kommer nu de tre bakverken jag snodde ihop igår, samt de underbart goda varma mackorna som jag och Henke svängde ihop till kvällsmat...

Muffins med choklad (NB! Supersöta formar!)
Nyttiga muffins med vetekli, havregryn, linfrön mm. Gott till mellanmål eller frulle.

"Smålandskringlor" hette dessa små liven som jag hittade recept på i en kokbok.

Ciabatta med pesto, tomat, mozarella och basilika. Till det en sallad med tomat, rödlök, majs och pumpafrön.

Superdupergott tycker Mia!


4 kommentarer:

anna sa...

Mia har fått prettoryck!! Underbart!! :) Och Mias bak ser alltid lika smaskig ut :p In a non-sexual way, eh..

Jennie sa...

Nej jag tycker fortfarande det är fel att lägga ut smaskiga bilder när inte jag får äta det. Skäms på Mia

Anonym sa...

oj värsta köksan e hon ju!:)

Anonym sa...

De där nyttiga muffinsen tycker jag att du ska ge mig receptet på! Kanske vore något för Johannas alla utflykter..

Jag har också fått mitt antagningsbesked! Så nu är det ju bekräftat att man ska vara i skolan ett tag till.. Är inte så motiverad just nu bara. Men det kommer väl! pusskram