söndag 6 juli 2008

11 timmar i tjänst

Idag har jag jobbat 11h med mina kära pensionärer. För att summera: jag har cyklat runt med ett rör kiss i min väska, jag har pratat så mycket att jag är sjukt trött på min egen röst, jag har försökt lägga en sur gubbe som vägrade prata (det gick INTE), jag har lyssnat på en tant som bara rabblar en massa namn KONSTANT (hon talar otydligt men jag tror det är namn på vänner och släkt men det låter bara som en lång harang av Elof han är son till Svea och Gunnar och de bor granne med Magnus vars son Algot bodde i byn med sina bröder Ville och Magnus som var gifta med Agda och Inger... Vi satt och gick igenom almanackans alla namnsdagar från dagens datum till nyårsafton och sedan skulle vi säga om vi kände någon som hette så. Hon skrattade högt åt namn som Klemens, Ursula, Emma och Finn. Lättroad? Jooo), blivit kallad Anna vid flera tillfällen, blivit blöt i regnet mm... Nu ska jag försöka komma i säng och sova några timmar innan det är dags för nästa pass som börjar 07.30 imån.

PS. Jennie! Vi kanske kommer på lördag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

TJäre tid vilken dag! 11 timmar är en lång arbetdag..du hiner ju både gå på å gå av å gå på å gå av på samma dag...inte illa..:)

Jennie sa...

Oj vad roligt, då måste vi hooka up om ni känner för det...

anna sa...

Men Anna är ju iaf ett fint namn! ;) Jisses vad du jobbar!