tisdag 1 juli 2008

Min tisdag

Idag har jag tvättat, städat, promenerat i 1km/h (vilket faktiskt leder till att man får sjukt dålig balans, jag höll på att dra ner tantan i backen flera gånger där vi gick arm i arm), pratat mycket väder och vind och följt med en liten 95-årig tant till vårdcentralen. Där yttrades dagens citat: Utländska läkare kan ju också vara bra. Ja det stämmer ju faktiskt ;) Läkaren limmade lite lätt och slängde in att hemtjänstpersonal var himla söta... Hähä... Där ser man! Ja, det är ju nåt visst med de där vita rockarna ;)

Och ja... Jag har mått prima idag. Lite hosta bara, men jag fick en mycket skum kinesisk medicin av en tant. Hon sa att den var jättebra- men man måste tro på den. Och jag är nog troende för jag hostar inte lika mycket!

Nu ska jag kasta mig in i duschen och förvandla mig till en pingla inför kvällens lilla avskedmiddag för Josefin som åker hem till London imån. We will miss you!

2 kommentarer:

anna sa...

Produktiv tisdag!!

Jennie sa...

Oj låter trevligt