fredag 18 juli 2008

En lagom dag


Jag har kommit på att det är precis lagom att jobba till 14.30. Det är liksom mycket kvar av dagen när man kommer hem. Visserligen har nu klockan hunnit bli 16 utan att jag gjort nåt vettigt (surfar, dricker kaffe, slappar)... Idag på jobbet har det varit mycket kiss och bajs. Jag cyklade runt med ett rör urin i cykelkorgen idag, och råkade köra upp det i ansiktet på en kollega som satt och fikade. Inte trodde jag att undersköterskor var så (tj)änsliga :) Och sedan var det en tant som var lite lös i buken... Men men, det blev bättre under dagen, så att... Sedan var jag ute med en tant och plockade blommor. Då är det inte så jobbigt att jobba. Hon är så söt denna tant, man vill liksom ta med henne hem och fika hela dagen lång.

Konserten igår var bra. Håkan är ett stycke energi, med mycket mycket smala ben. Jag kom på mig själv med att le fånigt bara för att han är så söt... Uggla däremot är väl inte riktigt min cup of tea, men vi skrålade lite ändå. Gick dock hem lite tidigare på grund av kalla fötter och för att jag skulle upp okristligt tidigt idag.

Kvällen ord var petting - i betydelsen att hälla över sprit i en pet-flaska. Så roligt man kan ha det...



De två nedersta bilderna visar hur min man fått utlopp för sin kreativitet. Vi har nu en bänk på kontoret som är en tribute till Tarantino och tre tavlor vid matbordet i plast som föreställer den lilla Radiohead-björnen. Lite svårt att fånga på bild, men you get the picture?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Håkan ÄR söt, men dessvärre inte uggla..:) Vad är det för en lila fläck du har klippt in på min hals?? har du hällt blåbärssoppa på mig? pettat nåt idag?

Lindiz sa...

Hihi... tror jag behöver en varning innan nästa kiss å bajs... vissa av oss läser bloggar å äter!

anna sa...

Coolt! :)

Jennie sa...

Jag tycker ju helt tväörtom Uggla e min cup of tea.... varning på stan

Anonym sa...

Cool Tarantinobänk. Hur har han gjort den? Om några veckor gör jag och Anna entré i Stockholm. Då jävvlar ska där inredas.

Anonym sa...

hur har ni gjort bänken? asnygg! gillar tavlorna skarpt, förstår att henke har skurit lite laser helt enkelt.