tisdag 18 november 2008

Tisdagen

Vi måste snart byta påslakan. Det vi har nu är så mjukt och gosigt att vi inte vill gå upp på morgnarna. Vi ligger och snoozar ikapp. Helt galet! Och idag är det så grått och trist att man helst skulle vilja stanna i sängen hela dagen och äta onyttigheter och kolla på film. Men icke. Här sitter man. Försöker formulera ihop lite grejer som ska skickas in redan imorgon. Det går hyfsat. Jag skriver oftast som mest precis i slutet, då jag kan binda ihop alla lösa trådar och stycken som jag skriver in huller om buller. Men nu är det bara att bita ihop och försöka få ihop något som låter bra. Ska bara ta lite lunchpaus först. Fan vad hungrig man blir när man jobbar hemma! Dagen består av måltider och lite tid mellan måltider. Jag göder mig helt enkelt inför julen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att göda sig inför julen är som beach08 fast tvärtom. Man töjer ut och skapar plats.

Anonym sa...

plugga på du! själv ska jag ge mig ut på stan och julklappshandla.

anna sa...

Det handlar om uttråkningsätande! Och den allra värsta sorten...