fredag 14 november 2008

Inte så pjåkigt

Sitter här med en kopp kaffe, en hög med böcker och tända ljus på bordet. Det är inte så pjåkigt ändå att jobba med uppsatsen. Jag ska försöka ha en positiv approach till mitt examensarbete. Så länge som det går... Jag vet ju att jag förr eller senare kommer få ett utbrott och skrika i frustration för att jag inte fattar nåååågonting, att datorn hänger sig, bokhögen bara växer och växer... men än så länge råder frid.

Snart ska jag åka till VFU-skolan och lämna rättade prov. Sedan väntar lunch, läsning av sekundärlitteratur och kanske ett litet julbak. Det är trevligt med fredag tycker jag!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åhhh vad för julbak?

anna sa...

ah julbak! Jag började igår med att leka ihop lite pepparkaksglass i glassmaskien, det var gott! Och jag tänker ha precis samma approach till uppsatsen som du, och det känns faktiskt lite bättre den här gången! Man får tända många många ljus så känns det bättre :) treflig fredagkväll!!